Infrastructures

El tram Perpinyà-Montpeller en alta velocitat queda aparcat

Aves a l'estació. Foto: Mikelo
Aves a l’estació. Foto: Mikelo

Confirmat. La connexió en alta velocitat des de Perpinyà fins a Montpeller seguirà anant al tran-tran fins, com a mínim, el 2030. El primer ministre francès ha decidit aturar la majoria del projectes del TGV fets per l’anterior govern perquè són econòmicament inassumibles ara mateix. Ho avala un informe parlamentari que analitza les necessitats en matèria de mobilitat de l’estat francès pels pròxims vint anys.

L’informe en qüestió, Mobilité 21, l’ha fet el diputat Phillipe Durron i enterra tres dels quatre grans projectes d’Alta Velocitat concebuts pel govern Sarkozy. Ho considera obres que no són ni prioritàries ni necessàries i que impedirien fer la feina que és més urgent, que consisteix en modernitzar la xarxa ferroviària i de carreteres ja existent.

Això vol dir que la línia d’alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller que hauria de completar la connexió en alta velocitat des de Barcelona fins a París descansarà en un calaix fins, com a mínim, el 2030, que és on acaba aquest informe parlamentari.

Això vol dir que la situació seguirà com ara. És a dir: alta velocitat des de Barcelona fins a la frontera, llavors l’AVE o el TGV seguirà per la línia convencional fins a Montpeller i d’allà tornarà a agafar velocitat fins a la capital, París.

Els motius són purament econòmics i, de fet, França només mantindrà el projecte d’alta velocitat Burdeus-Touluse.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s