L’AVE frega el milió d’usuaris amb una ocupació dels AVANT del 90%

Aves a l'estació. Foto: Mikelo
Aves a l’estació. Foto: Mikelo

3360 persones utilitzen diàriament l’AVE entre les comarques de Girona i Barcelona 9 mesos després que el servei es posés en marxa. El trajecte entre Girona i Barcelona en AVANT (la tarifa barata) continua sent majoritari i té una ocupació que frega el 100% però els últims tres mesos ha augmentat el nombre de viatgers que agafen el tren a Figueres; bàsicament turistes. Renfe diu que, de moment, no hi ha data per la connexió directa amb París però que ells estan “preparats”.

El 75% dels 917.261 usuaris que hi ha hagut aquests 9 primers mesos utilitzen el servei AVANT i d’aquests, una mica més de la meitat (51’6%) agafen el tren a Girona i el 44% a Figueres. El percentatge dels que agafen l’alta velocitat a la capital de l’Alt Empordà ha augmentat un 4% els últims tres mesos però Renfe diu que això és degut a la temporada d’estiu i que les xifres tornaran a baixar a l’hivern. Són pocs, en canvi, els viatgers que utilitzen els trens ràpids per desplaçar-se entre Figueres i Girona; amb prou feines representen un 3%.

El responsable de l’Alta Velocitat de Renfe a Catalunya, Fèlix Martín, diu que l’ocupació als vagons del servei AVANT és del 90% i frega el 100% a primera hora del matí i a última hora del vespre perquè s’hi combina el client diari amb l’ocasional però adverteix que això no impedeix que “sempre” hi hagi places disponibles per viatjar en alta velocitat de Girona cap a Barcelona, sobretot als clients d’abonament.

Els usuaris del servei AVE representen el 25% i, majoritàriament, és per desplaçar-se a Madrid. Els que van a la capital de l’estat des de Girona (88.832) són el doble que els que hi van des de Figueres (44.765).

Renfe també constata que hi ha un 31% d’usuaris que agafa la tarifa d’anada i tornada -que permet obtenir un descompte al bitllet del 20%- i que hi ha un 19’8% de persones que s’han fet un abonament. En tots dos casos, els percentatges es mantenen.

Connexió directa

Renfe assegura que encara no té data oficial d’inici dels trens directes entre Barcelona i París sense necessitat de fer transbordament a Vilafant però que està tot “preparat tècnicament” per poder-ho fer quan rebin llum verda; s’entén que de part del govern. Fonts de l’empresa asseguren que la data del 15 de desembre que s’havia apuntat pel fet que SCNF havia començat a comercialitzar bitllets amb aquesta data no és la que té Renfe.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s