El director general d’Abertis Autopistes diu que no és bona idea desdoblar els trams Nord de l’N-II

El director general dAbertis Autopistas, a la dreta, al costat del president de la Cambra
El director general dAbertis Autopistas, a la dreta, al costat del president de la Cambra

El director general d’Abertis Autopistas diu que els trams empantanegats de l’N-II a les comarques de Girona s’han d’acabar però que no és lògic desdoblar tot el tram del nord. Creu que la solució més racional seria arreglar-lo sense eixamplar però dubta que s’acabi fent així perquè el ministeri està anclat “a mitjans del segle XX” i es fa allò que reclama “el que la té més llarga” i gairebé sempre “obeïnt a interessos de constructores i concessionàries”, en referència clara al que ha passat amb les autopistes radials de Madrid. Sorprenent, venint del màxim responsable d’una concessionària d’autopistes. En tot cas, deu saber del que parla. També avança que no seria una bona idea aplicar a Figueres la solució que s’ha adoptat per la circumval·lació de Girona. Per la Generalitat, l’N-II s’ha de desdoblar i només està disposada a discutir el tram de La Jonquera cap al nord i entre Figueres i Bàscara.

Giménez creu que encara s’és a temps de buscar una solució pel tram nord de l’N-II que sigui “lògica i sostenible”. El director general d’Abertis Autopistas creu que l’N-II ha de ser “segura en els encreuaments”, ha de tenir “vorals suficients” i ha de servir per la mobilitat interna però això és compatible amb una via “d’un carril per sentit” en bones condicions perquè el trànsit gros, el que ell ha anomenat “del PIB”, ja passa per l’autopista.

De tota manera, Giménez no creu que la solució vagi per aquí perquè “no podem entendre un nou model quan les estructures de l’administració estan ancorades amb filosofies de meitats del segle passat”. I ha afegit: “tenim un ministeri que només li interessa tallar cordes i cintes i inaugurar coses”. Fa poc, el ministeri va venir a inaugurar la sortida de l’autopista de Girona Oest.

Evidentment, no parlava de Catalunya, on la inversió no està a l’alçada d’altres comunitats, sinó “de Madrid”. Per Giménez, el que s’ha fet a la capital d’Espanya “és un exemple claríssim d’una decisió impulsada per mala planificació, un conjunt males decisions i el recolzament clar d’empreses constructores i concessionàries (!!)” i això entronca amb una manera de fer que, segons ell, no es basa en “el rendiment” de la infrastructura sinó en les pressions “polítiques… aquell que la té més llarga és el que guanya sense pensar si es pot pagar i mantenir” i gairebé sempre amb voluntat de donar negoci a una constructora.

El discurs del màxim responsable d’Abertis s’emmarca en un debat organitzat per la Cambra de Comerç sobre el futur de l’N-II, on ha coincidit amb el director general d’Infrastructures i Mobilitat de la Generalitat, Xavier Flores. Per l’administració catalana, el desdoblament dels trams del nord s’ha de fer i només està disposada a discutir la conveniència del tram “de la Jonquera cap a la frontera” o “entre Figueres i Bàscara”. També ha dit que, es posi com es posi Bàscara, el poble necessita una variant, igual que Pont de Molins.

Per Figueres, diu Flores, el plantejament ja és més “racional” que la proposta inicial de variant per l’oest amb túnel inclòs perquè, en aquests moments només es planteja la duplicació del cinturó de ronda actual. En aquest sentit, el director general d’Abertis Autopistas ha semblat posar-se la tireta abans de la bena: “si algú està pensant… home si m’estan completant l’enllaç nord de l’autopista, el més senzill és que l’ajuntament demani la gratuïtat de l’autopista i ja tenim la variant a dins de l’autopista! Això és un error garrafal” perquè, diu Giménez, la injecció de vehicles que entren i surten fa baixar l’eficiència una via que té el seu què en la rapidesa.

Més sinistres que enlloc

A la mateixa hora que es discutien aquests i altres temes, el RACC feia públic el seu informe de seguretat a les carreteres de la demarcació i revelava que el tram d’N-II entre Malgrat i Caldes és el més sinistre de la província. Afegia que, tot i que la sinistralitat ha baixat un 42% a les comarques de Girona entre 2004-2011, les probabilitats de tenir un accident aquí encara són un 37% més altes que en qualsevol altre punt de Catalunya.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s