Casadesús creu que l’aeroport podria ser interessant pels “inversors”

El delegat de la Generalitat, a l'esquerra, reunit amb el nou subdelegat del govern de l'Estat, Sánchez Bustamante
El delegat de la Generalitat, a l’esquerra, reunit amb el nou subdelegat del govern de l’Estat, Sánchez Bustamante

Si fa uns dies el president de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona venia a dir que la idea de comprar l’aeroport Girona-Costa Brava llançada pel president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, era alguna cosa així com un deliri, ahir, el delegat de la Generalitat, Eudald Casadesús, va donar-li bastant més crèdit. Casadesús va dir que Espadalé li havia explicat l’operació molt per sobre, es va mostrar més partidari de la gestió que de la compra però va deixar molt clar que volen un aeroport que mengi a part de la resta, gestionat des del territori i si l’oportunitat de comprar apareixia, Casadesús no dubtava que seria “fàcil trobar inversors que volguessin adquirir-lo”.

I ho va argumentar. Casadesús va recordar que “aquest any el balanç anirà anivellat” però fins no fa gaire, el GRO era “dels pocs aeroports que donava beneficis” a AENA i no dubtava que això tornaria a ser així quan sortim de la crisi perquè “a diferència del que passa a Reus, el Girona Costa Brava és un aeroport receptor de turistes però també emissor” i creia que l’únic que el separava de tornar a entrar en beneficis era “la recuperació de la demanda interna”.

Una visió que contrastava amb la negativa carregada de sarcasme expressada pel president de la Federació d’Hostaleria, Antoni Escudero (que podeu llegir clicant aquí) i les pilotes fora que va llençar el número 2 de la conselleria de Territori i Sostenibilitat, Ricard Font, que es va marcar una resposta de dos minuts per repetir un parell o tres de cops que estan molt d’acord amb una “gestió” descentralitzada i controlada pel territori, “com es fa en molts aeroports d’Europa”. Però la paraula compra no va aparèixer enlloc. I és que la Generalitat, no és que no vegi l’operació, sinó que tem que l’operació pugui portar-la a haver-se de rascar la butxaca perquè, tot i que el preu de l’aeroport o ha estat expressat per ningú, és evident que no costarà quatre xavos. Només cal repassar els milions que hi ha invertit l’estat els últims anys, per exemple, en aparcaments (que ara estan més buits que plens) o en mostradors.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s