35 morts encara són massa

Malgrat que els números segueixen baixant i que una carretera tan sinistra com era l’eix transversal no s’ha cobrat cap vida aquest 2013, 35 persones van deixar la pell a les carreteres de les comarques de Girona. Representa un 17% menys que el 2012 i un 46% menys que el 2010 però estem parlant de vides i són moltes. Segons la Generalitat, el desdoblament de l’eix transversal ha estat clau per evitar que hi hagi hagut cap mort en aquesta carretera i l’estadística de l’N-II també ha millorat molt des que, el 19 d’abril, els camions de gran tonatge van deixar de circular-hi. L’estat de la carretera influeix directament en la sinistralitat però no és l’únic factor: per primer cop, es detecta més presència de fàrmacs que de drogues entre els morts i ferits greus.56b11016-b4a5-4690-a3ea-223b90814bfc

Els 35 morts d’aquest 2013 suposen la xifra més baixa dels últims 15 anys i confirmen la tendència. Són 7 morts menys que el 2012, 17 menys que el 2011 i 30 menys que el 2010. La suma de morts i ferits greus també segueix baixant. Si el 2010 van ser 264 les víctimes (morts i ferits greus), el 2013 han estat 187. És el primer cop, en la història recent, que baixa de 200.

El conseller d’interior, Ramon Espadaler, diu que el desdoblament de l’eix transversal (cap mort el 2013) i la prohibició de circular camions de gran tonatge per l’N-II (en vigor des del 19 d’abril) ha estat clau per reduir la mortalitat i la sinistralitat. Des que els camions no passen per l’N-II, hi ha hagut 2 morts al tram gironí d’aquesta carretera quan, en tot el 2012, van ser quinze.

L’estadística immaculada de l’eix transversal contrasta amb l’augment de trànsit que ha experimentat aquesta carretera des que es va estrenar el seu desdoblament. Segons la Generalitat, el nombre de vehicles lleugers va créixer un 37% entre Vic i Caldes de Malavella els sis primers mesos de 2013 i el de pesants un 20%. En aquest tram hi circulen diàriament 12.500 vehicles entre cotxes i camions.

Tenint en compte les dades  globals de tot Catalunya, baixen un 30% les morts a la nit, un 27% en cap de setmana i un de cada tres morts és en horari laboral. Les persones que van perdre la vida mentre anaven en moto augmenten i, per primer cop, s’ha detectat més presència de fàrmacs que de drogues entre els conductors accidentats.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s