L’assignatura d’emprendre

Es calcula que quan algú té una idea brillant, a la resta del món hi ha 40 persones que també l’han tingut. Per què uns triomfen i la fan realitat i altres no? Darrera de l’èxit hi ha un procés, es pot ensenyar i els alumnes de 29 escoles de secundària i batxillerat de les comarques de Girona ho comprovaran aquest curs: aprendran a emprendre. Professors, voluntaris de La Caixa i de la Cambra de Comerç els ensenyaran a detectar problemes, trobar-hi una solució i convertir-ho en un producte o una idea de negoci. Ensenyament vol anar introduint aquesta pràctica als programes educatius perquè els alumnes perdin la por a l’autoocupació; un aspecte que pot ajudar-los igual o més que les matemàtiques o l’anglès (que també fan falta).Bodego-CAT

El dia a dia planteja una gran quantitat de problemes no resolts que poden acabar convertint-se en un producte o una feina però així com hi ha països on la cultura de liar-se la manta al cap i fundar un negoci propi a partir d’una idea innovadora està més a l’ordre del dia -com els Estats Units- aquí “la cultura del país no convida”, com adverteix Anna Maiques, fundadora de Starlab, que es dedica a la investigació i innovació científica.

Maiques destaca que “als Estats Units no tenen por al fracàs” i considera clau saber treure conclusions dels errors. El director territorial de La Caixa a Catalunya, Jaume Massana –l’entitat bancària apadrina el projecte- destaca que “el 82% de les idees empresarials surten dels treballadors o de gent del carrer” i ha citat els exemples de Zara, Ikea, Facebook o el Cirque du Soleil. Massana ja ha llençat un repte als alumnes de l’Institut Narcís Xifra de Girona (on s’ha presentat el programa): “trobar un sistema despertador per les parelles que s’aixequen a una hora diferent”.

Per anar la cultura de país, Ensenyament ha decidit portar l’emprenedoria a les aules. De moment, 29 centres de secundària i batxillerat de les comarques de Girona treballaran específicament aquest curs la capacitat de saber veure oportunitats i aprofitar-les amb un treball que segueixi un mètode i, a ser possible, que es faci en equip (mira, pensa, fes). Es treballaran conceptes com saber liderar i comunicar, prendre les pròpies decisions, aprendre a equivocar-se i a treure’n un profit, validar idees i arribar a fer-les realitat.

El director dels serveis territorials d’Ensenyament, Albert Bayot, diu que cada cop es fa més necessari donar eines als alumnes de cara a un mercat laboral que ha canviat molt els últims anys: “aquella idea d’estudio, faig un cicle formatiu o una carrera i quan acabo vaig a buscar feina es va acabar al segle XX. Podem trobar feina o la podem crear”.

A part de l’ajuda dels professors de cada centre, els alumnes tindran a la seva disposició 50 col·laboradors externs. 38 són treballadors de La Caixa i n’hi ha 12 de la Cambra de Comerç de Girona i la Fundació Príncep de Girona.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s