La paciència dels usuaris del tren convencional continua posant-se a prova

Foto: trenscat
Foto: trenscat

Més d’un any després d’acabades les obres de l’Alta Velocitat i amb l’AVE funcionant a tot drap per la via que li correspón, els usuaris de la línia R11 de Renfe -la convencional- aseguren que no només no han recuperat el temps normal de trajecte sinó que els retards adicionals són constants. És a dir, deixar de compartir via amb l’AVE no els ha comportat gairebé cap benefici. Avui s’han reunit amb el número 2 de la conselleria de Territori per traslladar-li aquestes i altres queixes. Ricard Font els ha dit que hi ha mala peça al teler perquè tot depèn de les obres a la Sagrera -que van per llarg- però també els ha promès que les tarifes dels abonaments es congelen i els ha confirmat que les rodalies de Girona comencen el març. Friso per veure com s’ho faran amb una via tan saturada.

El 2009, quan les obres de l’AVE van començar, el trajecte entre Girona i Barcelona es va allargar un quart d’hora. És un temps que s’havia d’eixugar progressivament quan s’acabessin els treballs. Hi ha hagut una certa reducció de temps però no l’esperada i, en tot cas, el que continua sense corregir-se són els retards adicionals que, sistemàticament, es donen perquè la línia està saturada, sobretot, en l’entrada i sortida de Barcelona.

La portaveu de la plataforma d’usuaris de Renfe, Marian Riembau, diu que dia sí i dia també hi ha trens que arriben amb retard: “un dia ens aturem a Fornells, un altre a Riudellots; no passa en tots els trens però sí en la majoria i perdem 5 o 10 minuts. Si cau una catenària és un accident i ho podem acceptar però això molesta molt i molt”.

Els usuaris han fet arribar aquesta queixa i altres (falta d’informació dels retards, escaqueig de responsabilitats tant per part d’Adif com de Renfe…) al Secretari d’Infrastructures i Mobilitat, Ricard Font, que els ha confirmat que tots els retards tenen una explicació: les obres de l’estació de la Sagrera. També hi havia un projecte per instal·lar una nova via entre Maçanet i Barcelona per separar mercaderies de passatgers que, de moment, no es fa.

Font ha confirmat que malgrat l’èxit de l’AVE, no es suprimirà cap MD de la línia convencional (la línia segueix tenint la seva clientela), que els abonaments mensuals i trimestrals es congelen el 2014 i que les rodalies de Girona entraran en funcionament el mes de març. D’aquesta manera, Blanes i Figueres han de quedar enllaçats i hi haurà parades en vint estacions d’aquest tram. De moment, no han trascendit detalls dels horaris però des del govern arriba el missatge que es començarà a poc a poc. Lògic, amb una via tan saturada.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s