Els camioners demanden la Generalitat perquè no els deixa passar per l’N-II

Els transportistes catalans han fet un altre pas per portar la Generalitat als tribunals i han formalitzat una demanda contra l’administració catalana per impedir-los passar per un important tram de l’N-II al seu pas per les comarques de Girona des del mes d’abril. Al·leguen que la mesura només la podia adoptar el Ministeri de Foment. També denuncien que Abertis els posa traves per no aplicar-los la bonificació màxima del 50% i que això els fa perdre, de mitjana, 8 euros per trajecte.    

Camions a l'AP-7
Camions a l’AP-7

El mateix mes d’abril, quan va entrar en vigor la mesura, les associacions de transportistes ja van presentar un recurs contenciós administratiu en contra de la decisió de la conselleria de Territori i Sostenibilitat que ja ha estat acceptat i que ara es formalitza amb una demanda.

El secretari general de la patronal del transport a Girona (Asetrans) i portaveu dels transportistes, Carles Palacio, diu que el seu principal cavall de batalla és que, tot i haver-hi un conveni firmat entre la Generalitat, Fomento i Abertis per pactar les compensacions que rebrà la concessionària d’autopistes i les bonificacions pels transportistes, “segons la llei de carreteres, la prohibició només la pot aplicar Fomento perquè l’N-II és una carretera estatal”.

Palacio diu que gairebé 11 mesos després de l’entrada en vigor de la mesura, els números li han anat millor a Abertis del que esperava (perquè ha augmentat el trànsit) i això ha fet que la Generalitat no s’hagi hagut, pràcticament, de rascar la butxaca (el conveni preveia l’administració catalana hi posaria un màxim d’1 milió d’€ a l’any). I els números li van bé a Abertis, entre d’altres coses -diu el portaveu dels transportistes- perquè “la lletra petita del conveni” fa que els camioners gironins ho tinguin molt difícil per poder-se beneficiar del descompte del 50% del peatge previst pels trànsits interns.

Segons Palacio, si un transportista va en autopista cap a Barcelona o cap a Perpinyà a carregar –més enllà del tram bonificat entre Maçanet i La Jonquera- i després reparteix la càrrega entrant i sortint de l’autopista, no es pot beneficiar del descompte del 50% previst “fins que no hagin passat 8 hores, és a dir, tota una jornada laboral”.

Aquesta restricció i la retallada que Abertis els va aplicar en altres descomptes que ja tenien (van passar del 25% al 13%) fa que, segons Palacio, a la pràctica, el cost per cada desplaçament s’ha encarit 8 euros de mitjana; uns 7.000 euros per camió a l’any. Els transportistes consideren que l’administració catalana va fer molt malament els números i que això repercuteix molt negativament al sector.

Advertisements

2 respostes a “Els camioners demanden la Generalitat perquè no els deixa passar per l’N-II

  1. Retroenllaç: 1 milió de camions menys a l’N-II redueixen dràsticament la mortalitat a la carretera | A cop de post

  2. Retroenllaç: Figueres nord, a punt; Vilademuls va per llarg | A cop de post

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s