Bàscara: excés de velocitat i de soroll

Un de cada quatre cotxes creua Bàscara amb excés de velocitat. És el que diu el RACC, que ha analitzat aquesta travessera urbana des de diversos paràmetres. És un dels percentatges més alts de les travesseres que ha analitzat. L’estudi també diu que, tot i treure els camions de gran tonatge, el soroll encara és molt alt. 

Travessera urbana de Bàscara. Foto: RACC
Travessera urbana de Bàscara. Foto: RACC

La travessera de Bàscara obté una nota de 53 punts sobre 100 i aprova perquè fa un any que no hi passen camions. Treu bona nota en mobilitat (70/100) però suspèn en seguretat (48/100); l’aspecte que més es valora i que més computa a la nota final. Això és degut a diversos aspectes.

Un 22% dels vehicles que hi circulen diàriament supera els límits de velocitat permesos -50 i 40 kms/h- i aquest percentatge s’ha obtingut a partir d’una mostra de 400 vehicles. També té altres elements penalitzadors com un parell de girs a l’esquerra sense illeta al mig o una vorera que, tot i ser ampla, és discontínua.

Un altre aspecte millorable és el soroll, tot i que les medicions es van fer quan els camions de gran tonatge ja havien estat desviats cap a l’autopista. La banda sonora constant del trànsit diari de Bàscara oscil·la entre els 71 i els 73 decibels, per sobre del que es considera recomanable (65 db).

El responsable tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, diu que reduint la velocitat, es milloraria la seguretat i el soroll i que hi ha diverses maneres d’aconseguir-ho com, per exemple, instal·lar una rotonda abans d’arribar al poble (ara hi ha un semàfor). Diu que van molt bé per forçar una reducció dràstica de la velocitat i serveixen per indicar al conductor que entra a un entorn més urbà. També funciona –diu Puerto- estrènyer els vials. Bàscara treu molt mala nota en l’adequació urbana de la seva travessera, que encara té molt d’aspecte de carretera.

Segons el RACC, el trànsit diari de vehicles que ara passen per Bàscara (16.000 abans de fer-ne fora els camions de gran tonatge), fins i tot sense els camions, “justifica plenament” la construcció d’una variant.

Deixa un comentari