2.000 usuaris per dia a les noves rodalies ferroviàries de Girona el primer mes

Tren de rodalies parant a Sant Jordi Desvalls. Foto: R.M.
Tren de rodalies parant a Sant Jordi Desvalls. Foto: R.M.

La nova línia de rodalies que connecta el Maresme amb Figueres, l’anomenada RG1, ha transportat 32.000 persones gairebé un mes després de què entrés en funcionament, segons dades que ha donat a conèixer la conselleria de Territori i Sostenibilitat. Si tenim en compte que només funciona entre setmana, que han passat només 18 dies hàbils des que es van posar en marxa i que ha enganxat setmana santa pel mig, la mitjana d’usuaris al dia frega els 2.000. La Generalitat diu que ha superat les expectatives i que ara s’hauran de corregir els retards, que han estat una constant.

Segons Territori, la majoria d’aquests usuaris (53%) tenien origen o destinació a les estacions de la costa del Maresme o la Selva que, des del 24 de març, disposen de 8 enllaços amb Figueres per sentit –un cada dues hores- en els que ja no han de fer l’històric transbordament de més d’una hora a Massanet-Maçanes.

El director general de Transports, Pere Padrosa, diu que el perfil d’aquests usuaris és el d’un estudiant o algú que va a Girona a treballar o a buscar feina. També admet que en les estacions de pobles petits de l’altra línia, la R11, la suma de freqüències de les dues línies ha fet que molts hagin optat per deixar el cotxe aparcat a casa perquè ara disposen d’un tren cada hora per sentit.

És el cas d’estacions com Camallera, Celrà, Sant Miquel de Fluvià o Sant Jordi Desvalls, per citar-ne unes quantes. Aquí s’ha passat de 8 trens al dia 16 i en les altres estacions més importants hi ha freqüències de pas d’entre 30 minuts i una hora segons l’estació i la franja horària. Segons Padrosa, quan, passat l’estiu, una part d’aquestes estacions estiguin integrades a la xarxa de l’ATM de Girona, el nombre de passatgers augmentarà i també ho farà quan millorin la interconnexió entre tren i autobús, que encara té algunes disonàncies.

Retards

No tot ha estat positiu. Els retards han estat una constant i Padrosa admet que entrava dins de les previsions “perquè la xarxa està com està”. “No és que no pugui admetre més trens o que no sigui segura” però hi faltava inversió. El director general de transports diu que ara estan fent inventari de punts negres (catenàries, subministrament, agulles) que s’hauran de posar al dia amb els 306 milions que Foment ha d’invertir a la xarxa com consta al contracte de serveis de rodalies firmat amb Renfe.

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s