El negoci és deixar caure l’aerport per comprar-lo barat?

hallaeroportbuitLa Generalitat ha abandonat l’aeroport de Girona a la seva sort per deixar-lo caure i comprar-lo barat? Hi ha qui pensa que sí, com el sindicat UGT. O, com a mínim, els seus responsables a les instal·lacions de Vilobí admeten que no tenen proves però que, “a vegades tenen aquesta impressió”. Tot i reconèixer que dependre d’AENA i l’Estat dificulta treure-li tot el partit que es podria, asseguren que els despropòsits són constants i que l’administració catalana “no fa tot el que està a la seva mà”. El que és irrefutable, adverteixen, és que en tres anys, el nombre de treballadors s’ha reduït a la meitat i els que encara treballen ho fan en pitjors condicions econòmiques i laborals.

El sindicat diu que cada cop veuen més indicis de què l’administració catalana no fa tot el que pot per seguir fent del Girona Costa Brava un pol d’atracció de clients i posa l’exemple del vol setmanal de turistes israelians que aterren a Alguaire, de titularitat catalana, que -creuen- hauria pogut tenir una rèplica a Girona, que compta amb un prestigiós call jueu.

El secretari general de transports d’UGT, Joan Muntada, diu que si a això hi sumem la retallada de treballadors que ha patit l’aeroport, la voluntat privatitzadora del govern central i la voluntat compradora expressada des del territori en més d’una ocasió, fa pensar malament.

Deixar-ho caure per comprar-lo barat? –Li he preguntat- “A estones tens aquesta sensació però no està contrastat”, diu Montcada. I afegeix: “la política erràtica del govern pot fer pensar que és possible comprar l’aeroport de Girona i, des d’aquesta perspectiva, certament, interessaria fer baixar el preu”.

En tot cas, conclou la secretària general de la UGT a Girona, Dolors Bassa, el que sí és indiscutible és que “l’administració catalana no fa tot el que ha de fer” per rellançar les instal·lacions de Vilobí.

Menys treballadors
Sigui encertada o no la percepció sindical, el que no es pot negar és que l’aeroport actual és una infrastructura devaluada. En tres anys, l’aeroport ha passat de 1510 treballadors a 694 i de 48 empreses a 41. La principal retallada s’ha viscut entre les empreses que fan feines aeroportuàries com tripulacions o serveis de handling (de 917 s’ha passat a 312 i Ryanair hi té molt a veure) i també en comerços i restauració (de 207 a 95). Han tancat establiments com Divers, Auriga Chrome, Terravisión o McDonald’s, que només obre en temporada alta.

Ha estat un descens molt superior al de passatgers que hi ha hagut en aquest mateix període, diuen els sindicats, que adverteixen que això es tradueix en unes pitjors condicions laborals i econòmiques pels que queden: la feina es concentra als mesos d’estiu i en hores determinades.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s