Olot-Sant Jordi Desvalls per la ruta del carrilet i el camí de Sant Jaume

ruta olot
Cliqueu a sobre per accedir al mapa interactiu 😉

Són 80 kms gairebé sempre cara avall que es fan molt bé. Amb en Joan i en Mateu Puntí vam plantar-nos (gràcies Pepa) a les 7 del matí a Olot i al cap de 20′ ja pedalàvem.

L’únic punt exigent del traçat és passat Sant Esteve d’en Bas (km 12), quan has de pujar fins a gairebé 600 mts però els pendents són molt assumibles (desnivell de menys d’un centenar de metres en 3 kms). Això sí, la carretera està molt mal apedaçada. A partir d’aquí, avall que fa baixada, amb la pista perfecta, unes vistes espectaculars passant per Sant Feliu de Pallerols, Les Planes d’Hostoles i Amer, on podrien cuidar una mica més la senyalització. Si bades, et perds, com ens va passar.

Just abans d’El Pasteral hi ha alguna baixada que requereix tenir els frens ben posats. A l’estació vam aturar-nos a agafar força després d’una mica més de dues hores de pedals. Érem a mig camí.

Menjar

Teniu dues opcions; o porteu alguna cosa a la motxil·la (barreta, H20, fruita…) o us podeu entaular en qualsevol dels bars que hi ha a peu de ruta en gairebé tots els pobles. Vam tenir la temptació d’aturar-nos al de Sant Feliu de Pallerols però ens esperaven a baix amb els pollastres a l’ast i no era qüestió de fer emprenyar ningú.

D’aquí cap a Girona, el trajecte segueix baixant (de 182 mts als 100 mts que hi ha a Bescanó) però d’una manera més suau. Passes per La Cellera, Anglès (hi ha un tram urbà que es fa seguint les indicacions que hi ha a la vorera), Bescanó i arribes a Girona entrant per les Deveses de Salt; una benedicció. La pista està molt ben conservada però hi ha trànsit.

Havíem d’arribar a Sant Jordi Desvalls així que vam decidir enllaçar la via verda amb el camí de Sant Jaume, que s’agafa just al peu de la costa roja (N-IIa), a prop de l’ajuntament de Sant Julià de Ramis. Això obliga a creuar Girona. La nostra intenció era fer-ho per la Devesa però era dissabte i hi havia mercat.

Vam travessar el pont de Fontajau pel lateral, vam anar per voral fins a la gran rotonda de davant del Trueta i allà vam agafar N-IIa fins a l’inici de la travessera urbana de Sarrià, on vam optar per anar per dins.

El camí de Sant Jaume voreja la muntanya de Sant Julià i et condueix a Medinyà, on cal agafar el camí que et porta a Cervià de Ter entre camps de Pollancres i blat de moro. Les ombres ajuden (quan hi vam arribar eren les 11:20 i el sol ja apretava) però els camins estan plens de basses i bastant fets caldo pel pas dels tractors. És el tram més farragós.

A Cervià vam creuar la carretera just on hi ha aquella curva punyetera (oju, peligru!) i vam dirigir-nos cap a Sant Jordi per la carretera interior que passa per Raset.

Temps total, 4:45 aprox però, segons el senyor Garmin vam estar pedalant 4 hores i 7 minuts. Quan vam sortir a Olot hi havia 17º i quan vam arribar a Sant Jordi fregàvem els 40º al sol.