La variant de Santa Coloma avança als despatxos

D’asfalt fresc en veiem poc, últimament, però la paperassa no s’atura i la variant de Santa Coloma de Farners ha superat un altre obstacle administratiu; el que es coneix com a estudi d’impacte ambiental. El traçat final és més curt i més modest que el que es va exposar per primer cop ara fa quatre anys i mig. El cost, en consonància, també es retalla. De 26 milions d’euros passa a 20.

Santa Coloma de Farners© Fototeca.cat
Santa Coloma de Farners© Fototeca.cat

El traçat, de 5’5 kms, és un kilòmetre més curt que la idea inicial i menys agressiu pel territori. Transcorre per l’est de Santa Coloma i evitarà que aquells conductors que van d’Anglès a Riudarenes o viceversa per la C-63 i la C-152 no hagin de creuar pel centre de la capital de la Selva si no volen.

L’alcalde, Antoni Solà, diu que és una variant “més propera al poble” i que era “il·lògic” impulsar el projecte inicial perquè estava pensat per donar sortida a un polígon industrial que tenia “expectatives de creixement” però que, ara mateix, “està molt verd”.

Solà diu que el projecte depèn de la Generalitat però creu que, anant ràpid, encara falta un any o un any i mig per poder adjudicar els treballs.

Segons l’administració, la variant transcorre “per un terreny ondulat, eminentment agrícola i forestal” i tot i que no afecta cap espai protegit, tindrà 11 passos de fauna, incloen alguns viaductes, i incorporarà mesures correctores per dissimular-la paisatgísticament. La velocitat màxima serà de 80 Kms/h.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s