Els AVE ja naveguen rumb a París

Els trens AVE entre Girona i Figueres tornen a circular des d’aquesta tarda i el servei s’anirà normalitzant de manera paulatina. Ho diu Adif, que dóna per acabades les obres de buidatge i neteja del túnel i que garanteix la seguretat, sis dies després de què tot quedés inundat. El sainet, però, no s’ha acabat. L’Ajuntament de Girona no dóna l’episodi per amortitzat i ha portat el gestor d’infrastructures ferroviàries als jutjats perquè ha reanudat el trànsit sense haver aportat un informe de seguretat que el consistori ja fa dies que va advertir que exigiria.

Aquests blocs substitueixen el mur de maó que hi havia i que va cedir. Foto: R.M.
Aquests blocs substitueixen el mur de maó que hi havia i que va cedir. Foto: R.M.

Ha estat un matí de corredisses per fer-se la foto. El que havia de ser una roda de premsa del secretari d’estat d’infrastructures, Julio Gómez Pomar, a l’estació de l’AVE de Girona s’ha convertit en una visita pastoral a la zona de Mas Xirgu on el Director General d’Adif, Antonio Gutiérrez, ha fet una classe accelerada al secretari.

Adif i l’estat han confirmat que a partir de les 17:00 el servei es restablia amb el pas de l’AVE que va en direcció a París i, tot i que amb retard, així ha estat. El gestor d’infrastructures ha enviat una nota en la que informa que s’han canviat 8 motors elèctrics que alimenten els sistemes de desviaments i s’han substituit 8.000 metres de cables.

El secretari d’estat ha explicat que per evitar que els túnels es tornin a inundar, faran obres de canalització a la riera del Güell en el tram on recull l’aigua que arriba des de Mas Xirgu i un bypass per eliminar una curva conflictiva que, al seu entendre, va contribuir a crear el reflux d’aigua que va tirar a terra el mur de maó que protegia el forat per on va entrar la tuneladora Gerunda (el que va cedir) i que ara s’ha substituït per uns blocs de formigó.

Gómez Pomar ha dit que estan en converses amb l’ACA i que també tenia previst parlar amb l’Ajuntament de Girona en una reunió que s’havia de fer aquest migidia i que, pel que sembla, no s’ha acabat fent. No només això sinó que el regidor d’urbanisme, Carles Ribas, ha portat Adif als jutjats durant la tarda.

Pou d’atac

Adif diu tenir molt clar què s’ha de fer a la riera i també al pou d’atac de la tuneladora. El projecte deia que s’havia de cobrir però els responsables de l’obra prefereixen mantenir-lo obert per assegurar-se un accés fàcil a l’estació en el cas de qualsevol contingència, encara que això condemni l’espai a tenir un aspecte de provisionalitat (de fet, les mesures de protecció són francament millorables). El secretari d’estat d’infrastructures ha dit que seran els enginyers els que donin l’última paraula.

El forat de la tuneladora, amb les vies a sota. Foto: R.M.
El forat de la tuneladora, amb les vies a sota. Foto: R.M.

Preguntat per una hipotètica nova inundació -les previsions marquen pluges intenses en les pròximes hores- Gómez Pomar ha dit que si plou tant com per posar en risc el servei es suspendrà i es tornaran a habilitar mesures alternatives per transportar els clients com han fet aquesta vegada.

Advertisements

2 respostes a “Els AVE ja naveguen rumb a París

  1. Retroenllaç: 9 de desembre, dia clau per les obres de l’AVE a Girona | A cop de post

  2. Retroenllaç: El Síndic investiga les llacunes del TAV a Girona | A cop de post

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s