CiU vota a favor d’una resolució que l’obliga a replantejar la variant de Bescanó

Una moció parlamentària és una resolució sobre una matèria concreta que un o diversos partits proposen a la resta perquè hi donin suport de manera més o menys matisada. En la majoria de casos sol anar carregada de clàusules del tipus ‘si la cojuntura ho permet’ o ‘si hi ha dotació pressupostària’ i s’acaba convertint en un document tan inofensiu, tan ‘tal dia farà un any’, que es pot donar el cas que un partit a qui la moció va a la contra, tranquil·lament li pugui acabar donant suport. Avui ha estat un d’aquests casos.

vergonya

CiU ha donat suport a una moció en la que el Parlament “insta” al govern que torni a estudiar les alternatives per millorar la Carretera de la Vergonya (N-141e) entre Anglès i Salt, especialment el tram de la variant de Bescanó. Iniciativa, ERC i la CUP s’han fet seu el discurs de diferents entitats ecologistes que asseguren que el traçat que defensa la Generalitat posa en perill entorns naturals del Ter i el Brugent i han aconseguit el suport de tots els partits representats, inclòs el que té el govern i que impulsa l’alternativa de traçat que els altres no volen.

Així, han donat per bo un text en el que s’hi denuncia que la Generalitat no planteja una millora de la carretera sinó una carretera nova que tindrà un fort impacte i que això s’ha fet amb previsions d’augment de trànsit que són “irreals”.

Diuen, també, que l’alternativa oest que s’ha triat per la variant de Bescanó -que planteja un pont per sobre del Ter amb pilars sobre la llera- suposarà una amenaça constant per les Deveses de Salt i els rius Ter i Brugent i que no s’han estudiat seriosament altres alternatives; pel sud, fent passar la variant entre el Ter i el nucli urbà de Bescanó o l’alternativa zero, que és millorar el traçat actual.

La moció que també demana al govern que les obres que ja hi ha previstes i aprovades entre Vilanna i Anglès es vagin executant i que es faci un estudi per buscar alternatives de transport públic a les valls del Ter i el Brugent que faci que els seus habitants siguin menys dependents del cotxe particular.

És aquí on CiU ha aixecat el dit per presentar una esmena demanant que aquest estudi de mobilitat s’inclogui en el pla de transports de viatgers de Catalunya per al període 2014-2020.

El diputat d’Iniciativa, Marc Vidal, ha expressat la seva sorpresa perquè CiU, en canvi, no ha presentat cap objecció al punt central de la moció, l’1, en el que es demana estudiar seriosament totes les alternatives de traçat abans de tirar pel dret; un plantejament ja superat per l’administració catalana (en mans de CiU), que aposta clarament per un traçat i descarta els altres.

“Em preocupa que ens acceptin el punt 1 quan ja ens diuen que tenen clar per on anirà (la variant) perquè l’alterantiva zero és irreal i la sud l’han estudiat molt bé i no serveix”, ha explicat Vidal, que interpreta que CiU accepta els arguments però que, a la pràctica, prepararà “quatre paperets” per cobrir l’expedient i farà la “seva”.

El portaveu de CiU a la comissió de Territori i Sostenibilitat, Pere Vila, l’ha respost amb calma amb aquest argument: ”malgrat que hagi questionat algunes de les afirmacions i m’he basat en els informes que ja ha fet el Departament continuem pensant que les alternatives s’han d’estudiar bé”.

Fa poc, la Generalitat ha invertit 1’4 milions d’euros fet pedaços en diferents punts del trajecte mentre es discuteix la reforma global.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s