L’aeroport de Girona fa un altre pas cap al passat

2014 de rècord… negatiu per l’aeroport de Girona. Segueix caminant cap a l’època preRyanair, quan l’aterratge d’un avió era una raresa, un passatemps. Segons AENA, aquest any s’hi han transportat poc més de 2 milions de passatgers. És un 21% menys que l’any passat (-576.221 usuaris) i la pitjor xifra des del 2003, l’any del desembarcament de Ryanair a Vilobí. En termes històrics, era tot just ahir quan s’escoltava allò tan petitburgés d’anar a fer el cafè a Roma i tornar però queda tan lluny! El mateix es podria dir dels cops de colze entre polítics i factòtums per fer-se fotos amb l’arpa al fons… Ara ni tan sols es posen al telèfon. La culpa sempre és d’un altre. Ryanair mana.

Foto: Aeropuertos.com
Foto: Aeropuertos.com

Els resultats del mes de desembre han anat en consonància amb tot l’any i amb el descens d’oferta de la companyia irlandesa per la campanya hivernal -que va passar de 19 rutes a 14- i només s’han transportat 49.959 persones, un 24’7% menys que el desembre de 2013.

El balanç global de 2014 també és negatiu en comparació amb qualsevol dels últims 11 exercicis anteriors marcats per la presència de Ryanair. Només el 2003, l’any del desembarcament de la companyia irlandesa, les xifres van estar per sota dels 2.160.646 viatgers que hi ha hagut aquest 2014. És un 21’1% menys que el 2013.

De fet, tot i el creixement de Transàvia (108.766 passatgers), el segon operador, l’aeroport segueix sent Ryanairdependent perquè la companyia que dirigeix Michael O’Leary ha transportat el 88% dels passatgers.

Per darrera d’aquestes dues companyies s’hi ha situat l’operador de temporada Thompson, que puja molt lleugerament, (40.431 passatgers) i Wizz Air Ucraïna, que ha perdut un 20% de clients (31.911 usuaris) pel conflicte rus.

L’Ave, d’aniversari amb bona salut

La connexió de Girona en alta velocitat ha complert 2 anys. En aquest temps, segons Renfe, 2’5 milions de persones l’han feta servir. Aquest 2014 han estat 1’3 els usuaris, cosa que significa un augment del 10%. Gairebé un milió dels passatgers de l’any passat van ser-ho dels serveis Avant entre Figueres, Girona i Barcelona. La connexió internacional amb França l’han utilitzat 125.000 persones i Madrid és la destinació de llarga distància domèstica més demandada.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s