L’N-II es seguirà desdoblant a pas de tortuga el 2016

Als pressupostos generals de l’estat del 2016 hi ha previstos menys de 12 milions d’euros per seguir desdoblant l’N-II a les comarques de Girona a pas de tortuga. De fet, en veurem lluir, com a molt, 4 o 5 d’aquests milions perquè només hi haurà màquines als enllaços de Pontós i Garrigàs, al tram de 3’3 kms entre Medinyà i al de 3 kms entre Sils i Maçanet.

Això ha de canviar en breu, segons el PP. (Google Maps)
Això ha de canviar en breu, segons el PP. (Google Maps)

La diputada del PP per Girona, Concepció Veray, ha dit que els enllaços es comencen a construir el mes de setembre, que al tram Medinyà-Orriols no hi ha una data concreta d’inici d’obres però que serà “abans d’acabar l’any” i que els treballs al Sils-Maçanet –que oficialment ja està en marxa- es començaran a fer “visibles”.

La resta de milions (són 26 de pressupostats entre 2015 i 2016) es reparteixen entre estudis i projectes dels trams que falten per desdoblar entre Orriols i la frontera (aproximadament 40 kms), la variant de Bàscara, la de Pont de Molins i l’enllaç de Vidreres.

Veray ha dit que la inversió a l’N-II cau un 22% als pressupostos del 2016 perquè el gruix de les obres que s’han d’escometre els pròxims anys es començaran a pagar el 2017. Que no se’ns escapi el riure, sisplau.

El gruix principal de la inversió de l’Estat a Girona previst pel 2016 se l’emporta el tren, tan el convencional com l’alta velocitat. Quasi tot es destina a manteniment però hi ha inclòs el que queda per fer del Parc Central de Girona i una partida per eliminar el pas a nivell de Flaçà.

Estació d’autobusos de Girona, adjudicada

Avui també s’ha sabut que l’estació d’autobusos de Girona (que va al primer nivell de l’estació soterrada de l’alta velocitat) s’ha adjudicat per 7’8 milions. Les obres començaran a la tardor i han d’estar acabades en 10 mesos. Són 17.000 m2 que inclouen 27 andandes amb capacitat per permetre 20 moviments de bus simultanis. Donarà servei a gairebé 2 milions de persones l’any. Ara mateix, l’estació ocupa un espai provisional al davant de l’estació del tren convencional. S’hi va moure quan van començar les obres del soterrament.

El plànol de l'estació. Imatge: gencat
El plànol de l’estació. Imatge: gencat
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s