El vol Girona-Madrid es retarda fins a principis de 2016

Fa uns mesos us vaig explicar que hi havia una companyia que volia ressucitar el vol Girona-Madrid i que volia començar el mes de setembre. No us penseu que me n’he oblidat. Evidentment, estem fora de terminis però els responsables d’Sky City -així es diu l’empresa- mantenen el projecte en marxa.

Fotomuntatge sobre l'aspecte que tindrà l'avió.
Fotomuntatge sobre l’aspecte que tindrà l’avió.

Segons els seus càlculs, d’aquí a menys d’un mes -el 2 de novembre– han de tenir l’avió a Vilobí d’Onyar (ara el tenen a Maastricht superant proves de seguretat) i, a principis de 2016, s’ha de posar en marxa l’enllaç amb Madrid després d’uns mesos foguejant la tripulació amb vols xàrter.

El motiu del retard, m’expliquen, és que no han pogut llogar el Fokker 100 amb el que pretenen donar el servei i l’han hagut de comprar. Això els ha portat més temps del que tenien previst perquè no es tanca una operació que pot superar tranquil·lament els 10 milions de dòlars en pocs dies.

El que no varia és la filosofia. No és un vol low cost, va adreçat a empresaris i polítics que estiguin disposats a pagar un preu d’uns 280 € anar i tornar, amb esmorzar o dinar inclòs, sense limitacions d’equipatge. El preu costarà el mateix si el compres quan falta un mes o quan falta un dia per volar.

Gabriel Zarza, director general d’Sky City (inicialment, el nom comercial havia de ser Fly Infinity però ho han acabat desestimant), diu que, en un segon estadi (quan hagin adquirit un segon avió) també volen volar tres cops per setmana a A Corunya i Màlaga o Granada. Tampoc descarten obrir-se a l’exterior si el negoci funciona.

Manté que, malgrat els fracassos d’aquest enllaç en el passat, el Girona-Madrid és perfectament viable, sense ajudes públiques i considera que el seu radi de clients potencials va des del Vallès fins a la Catalunya Nord. Ryanair va deixar de volar a Madrid el 2012 i aquell any va transportar 131.780 passatgers a Madrid raó d’entre 15.000 i 20.000 al mes.

Ells diuen que els números els surten si s’acosten als 100.000 passatgers. Hem de tenir en compte que el seu avió té capacitat per 100 persones i això vol dir moure, com a molt, 400 passatgers al dia. Això ens dóna una xifra màxima de 8.000 usuaris al mes.

La idea és sortir de Girona a les 7 del matí i tornar a les 9 i el vol de la tarda marxaria de Girona a les 7 i tornaria a Vilobí a les 10.

S’han reunit amb Generalitat, Diputació i Ajuntament però asseguren que no és per demanar compensacions sinó per donar-se a conèixer.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s