La carn de Girona s’obre pas a Àfrica

Àfrica augmenta la compra de carn de les comarques de Girona. Si es manté el ritme d’exportacions del primer semestre, les indústries càrnies d’aquí tancaran l’any amb un 25% més de facturació en aquesta zona del món. Representa una part molt petita de les exportacions però tots els grans sumen. El sector també confia augmentar el negoci amb la Xina, que preveu una caiguda de la producció de porcs fins ben entrat el 2016.

Mapa-Politico-de-fricaEl primer semestre de l’any les empreses càrnies de les comarques de Girona han expotat pràcticament la mateixa quantitat de carn que l’any passat però el volum del negoci ha caigut un 5% -segons l’Idescat- sobretot perquè el preu ha caigut.

Si passem la lupa per sobre dels números, però, s’observen coses com, per exemple, que millora bastant el comerç amb Àfrica, un dels continents sobre els que s’ha posat el focus per sortejar el veto rus.

En només sis mesos, el valor del que s’hi ha exportat ja equival al 60% de tot l’any passat (13 milions d’€), cosa que vol dir que si es manté aquest ritme, es podria tancar 2015 amb un augment del 25%.

Josep Collado, secretari general de la Federació Catalana d’Indústries de la Carn (FECIC) diu que s’està treballant intensament el mercat de Sudàfrica i Angola. A Sudàfrica s’hi va exportar carn per valor de 2 milions d’€ el 2014 i aquest 2015, en sis mesos, ja s’hi ha exportat per valor de 3’2 milions. Amb Angola com a mínim s’igualaran les xifres de l’any passat (1’8 milions d’€ i 0’9 milions en sis mesos el 2015).

Segons Collado, Sudàfrica és interessant perquè compra “producte elaborat i carn”. També compra elaborat Angola. Aquí els esforços se centren en accedir directament a un mercat mediatitzat per Portugal, que subministra producte sense ser un productor important.

També comença a ser important el volum del comerç amb països com Gabón (1’3 milions d’€ el 2014 i 1 milió en sis mesos el 2015), Libèria (0’9 milions el 2014 i 0’6 milions en sis mesos de 2015) o Benín (5’9 milions el 2014 i 2’4 milions en sis mesos de 2015).

De tota manera, el 70% del que s’exporta va al mercat europeu de proximitat i el mercat asiàtic continua sent la destinació principal de la resta.

En aquesta àrea, la Xina es presenta com una bona oportunitat perquè, diu Collado, el gegant asiàtic té una caiguda de la producció de porc de la que no es recuperarà fins ben entrat el 2016 però necessita seguir abastint-se.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s