Per què no guanya passatgers rodalies?

Un any i mig després de la seva posada en marxa, les rodalies ferroviàries de Girona transporten diàriament 2.000 persones. És una xifra que pràcticament no ha variat des que els trens van començar a circular. Per què no augmenta?

Tren de rodalies parant a Sant Jordi Desvalls. Foto: R.M.
Tren de rodalies parant a Sant Jordi Desvalls. Foto: R.M.

El Director General de Transports i Mobilitat de la Generalitat reconeix que pot semblar poc però diu que hi ha més d’un factor que ho explica. Segons Pere Padrosa, un dels principals problemes és la fiabilitat (arribar a l’hora, per entendre’ns) d’un servei que sí que gestiona la Generalitat però del que no n’és amo.

Però no és l’únic. La geografia d’aquesta demarcació -amb molts nuclis de població de petites dimensions- obliga a casar molt bé la xarxa de tren amb la de bus per donar sentit a tot el sistema i, en última instància, hi ha una falta d’hàbit que, segons Padrosa, només es corregeix amb el temps.

Segons la Generalitat, l’AVE va treure un 15% d’usuaris al servei de rodalies però aquests passatgers s’han recuperat sense que l’alta velocitat hagi perdut clientela. Per tant, creuen des de Territori i Sostenibilitat que aquest volum de persones és gent que ha aparcat el cotxe.

El sistema de rodalies ferroviàries de Girona casa la línia R11 -la Barcelona-Portbou- amb la RG1 -que connecta amb el Maresme- i això ha permès doblar les freqüències en la majoria d’estacions del recorregut i fer que s’hi aturi com a mínim un tren cada hora a tot arreu.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s