El risc de patir un accident de trànsit a Girona augmenta

La possibilitat de patir un accident de trànsit a les comarques de Girona és una de les més altes de tot Catalunya. Al 36’4% dels kilòmetres de xarxa viària el risc és alt o molt alt i la xifra ha augmentat quasi un 2% en només un any. En canvi, només un petit percentatge de la xarxa viària té un risc molt baix; la pitjor situació de tot Catalunya.

kmsÉs el que diu l’últim informe EuroRAP elaborat pel RACC sobre la seguretat a les carreteres. El nivell d’exigència per considerar una carretera perillosa s’ha doblat des del 2010 (és a dir, per molt menys s’entra a la categoria de carretera negra) però el barem és el mateix per tothom i sortim malparats.

L’estudi avalua la possibilitat de tenir un accident a partir de les condicions de la carretera, del nombre de vehicles que circulen per un tram, la seva llargada i els accidents registrats.

Seguint aquests criteris, l’informe 2015 d’aquest estudi que es fa a tot Europa (que té en compte els anys 2012, 13 i 24)  senyala que el 36’4% de kilòmetres té un risc alt o molt alt d’accident (Molt alt 17’8%, Alt 18’6%).

El Director Tècnic de la Fundació RACC, Lluís Puerto, diu que és una demarcació difícil perquè combina carreteres de gran capacitat com l’AP-7 amb moltes d’interurbanes i també hi ha volums de trànsit molt diferenciats entre estiu i hivern. Un altre factor que juga en contra de l’estadística general és que hi ha molta carretera de muntanya, de traçats sinuosos.

Si les xifres de perillositat no són bones, les de seguretat són molt dolentes. Només un 6’6% de la xarxa viària gironina té un risc molt baix de patir un accident i això converteix Girona, de lluny, en la pitjor demarcació en aquest aspecte. A Tarragona, tenen aquesta consideració el 25’7% dels kms analitzats, a Lleida el 15’4% i a Barcelona el 13’5%. A Girona, repeteixo, el 6’6%. De fet, només hi ha 5 carreteres on el risc de patir accident s’acosta a 0. A Barcelona són 23, a Tarragona 16 i a Lleida 9.CVZS-HjW4AAn2p1

La carretera de Malgrat de Mar a Lloret (B-682, Gi-682) és una de les 10 que presenta un dels índexs de sinistralitat més alts, especialment amb motocicletes i ciclomotors implicats. La GIV-4033 d’Alp a la frontera francesa, sense tenir tanta accidentalitat, és una de les que té un risc més elevat. L’inici de la variant d’N-II a Figueres és un dels punts de Catalunya on hi ha més accidents amb camions de gran tonatge implicats.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s