L’aeroport de Girona recupera la connexió amb Suècia el mes de maig

A partir del mes de maig (i fins el novembre) es podrà tornar a volar a Suècia des de Girona. La companyia Scandjet (un touroperador que també té divisió aèria) té previst oferir dos vols per setmana entre l’aeroport de Vilobí i els 7 aeroports des dels que opera a Suècia: Goteborg, Kristianstad, Kalmar, Karlstad, Umea, Lulea i Norrköping.

La intenció és augmentar aquesta freqüència el mes d’octubre fins als sis vols setmanals. Amb una excepció; l’agost. Aquest mes, diu el director de la companyia Pavel Maksimovski, “és l’únic que fa sol a Suècia i els suecs prefereixen quedar-se a casa”. És a dir, no hi haurà connexió.

scandjet en català
Aquests ho han tingut clar des d’un primer moment. El català a la web.

I és que l’objectiu de Scandjet és cobrir la demanda de desplaçament dels suecs cap a la Costa Brava, que ha quedat òrfena de vols des del replegament de Ryanair, però sense tancar-se a la possibilitat de què els gironins i catalans puguin anar cap allà. De fet, la seva pàgina web és consultable en suec i en català. La companyia també ha tancat paquets amb hotelers de la Costa Brava.

L’oferta total de seients per aquest 2016 és de 17.460 (ells parlen d’uns 8.000 clients que aniran i tornaran) i, com a promoció de llançament, ofereixen vols simples a 99€ (és a dir, anada i tornada per 200€, més o menys).

Maksimovski diu que aquest primer any serà de tempteig i que la intenció és doblar les xifres de cara el 2017. Per tant, estaríem parlant de 35.000 passatgers. Si funciona, no descarten començar la temporada abans, al març, per portar suecs a jugar al golf (això li interessa molt al Patronat de Turisme) i tampoc a obrir noves rutes que tinguin demanda o fletar xàrters per grups tancats.

IMG_20160114_120652
Enrera han quedat les presentacions multitudinàries. A Maksimovski només l’acompanyava un traductor. Els polítics i empresaris estaven d’espectadors. A fora, sí que s’han retratat tots junts.

Maksimovski ha comentat que quan augmentin freqüència, la intenció és volar cap a Girona el divendres, tornar el dilluns i que les naus facin estada aquí el cap de setmana. Per tant, es podrien utilitzar per noves rutes.

Scandjet va començar a operar el 2002 i està especialitzada en el mercat Croata, on hi transporta unes 50.000 persones per temporada. També vola a Sicilia.

La Generalitat col·labora mitjançant una campanya de promoció i màrqueting (han recalcat per activa i per passiva que no financen, cosa que està prohibida) allà i aquí que el Secretari d’Infrastructures i Mobilitat, Ricard Font, ha quantificat en uns 60.000 euros. Font ha dit que diversificar les companyies que operen des de Girona continua sent l’única via possible per mitigar la pèrdua de pes específic de Girona en els plans de Ryanair.

Font reconeix que no és positiu haver baixat dels 2 milions de passatgers per primer cop des del 2003 però matisa que “a qui li hauria de preocupar més és a AENA, que és qui cobra un tant per passatger”. Des de l’òptica de la Generalitat -adverteix- el que compta no és portar molta gent perquè se n’acabi anant a Barcelona sinó portar la que vol venir a la Costa Brava o al Maresme i, en aquest sentit, ha dit que ara es queda més gent que quan l’aeroport tirava més.

Sí i no. El percentatge dels que es queden ha passat del 52% -el 2010- al 62% -el 2015- però el 2010 van passar per Vilobí 4.863.954 usuaris i el 2015 1.775.318. Si agafeu la calculadora, observareu que han aterrat a Vilobí 1.428.559 turistes menys disposats a quedar-se. Que n’hauran arribat d’altres que hauran aterrat a El Prat? Segur… però els números són els que són.

Font ha assegurat que aquest estiu, amb Scandjet, Transàvia, Jet2 i Ryanair, es passarà de 38 rutes disponibles a 41. “S’ofertaran menys places però podrem volar a més llocs”, ha recalcat. També ha assegurat que estan disposats a seguir col·laborant amb Ryanair, una companyia que viu un moment de canvi i que està immersa en un procés per comprar més avions. N’hi haurà per Girona? De moment, no.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s