Estació de busos soterrada pel febrer del 2017

8 anys després de l’inici de les obres de l’alta velocitat, 3 de l’entrada en funcionament del servei i 7 mesos després d’adjudicar les obres, la setmana vinent començaran els treballs que han de permetre instal·lar l’estació d’autobusos de Girona al primer soterrani de l’estació de l’alta velocitat, al Parc Central.

madrenas i rull
Madrenas i Rull aquest matí.

Ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que no s’ha estat de recordar que això hauria pogut començar tres mesos abans; el temps que ha necessitat Adif –segons Rull- per donar-los el permís per intervenir a l’estació. No ha estat l’únic pal que li ha caigut al gestor d’infrastructures. El regidor del projecte ferroviari, Carles Ribas, també s’ha recordat d’ells. I ahir va ser el Síndic de Greuges.

Estació d’autobusos

Les obres de l’estació d’autobusos soterrada de Girona han d’estar acabades en un termini de 10 mesos. Això vol dir el febrer del 2017. L’estació ocuparà un espai de 17.000 metres quadrats al primer soterrani de la caixa allà on s’hi allotja d’estació de l’alta velocitat (a l’últim nivell és on agafeu el tren), tindrà 27 andanes, s’hi podran moure 20 busos de manera simultània i està concebuda per transportar 1’7 milions de passatgers a l’any. Costen gairebé 8 milions d’euros.

El conseller de Territori diu que, finalment, s’acaba amb la “paradoxa” de tenir pressupost, obra adjudicada i gestions fetes però no poder començar perquè faltava el vist i plau d’Adif. Quan les obres estiguin acabades es podrà alliberar l’espai que ara ocupa l’estació provisional, just al davant de l’estació del tren convencional.

ed225115-513a-4c2d-b85b-6534292894ad
El croquis de l’estació. Generalitat de Catalunya

Parc Central

Aquestes obres podrien anar en paral·lel a les que s’han de fer en superfície per adecentar el Parc Central, un dels llocs més empantanegats i durant més temps per les obres de construcció de la gran caixa que acull l’estació de l’alta velocitat i la de busos. L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, deia aquesta setmana que confiava que els treballs comencessin en un termini màxim de dos mesos i que estiguessin acabats a finals d’any o principis de 2017.

Però avui el regidor responsable del projecte ferroviari, Carles Ribas, ha convocat una roda de premsa d’urgència per explicar que, tot i que les obres estan adjudicades des del gener, tècnicament no és així perquè l’oferta guanyadora és molt més baixa que la majoria i Adif ha de determinar si aquesta rebaixa és temerària o està justificada.

Un tràmit administratiu, segons Ribas, que no s’ha d’eternitzar (si es decideix que l’oferta és tan baixa que posa en perill l’execució del projecte es passa a la segona oferta més ben valorada) i que, en cap cas, és culpa de l’Ajuntament, com insinua una font no identificada d’Adif a El Punt Avui.

Segons Ribas, “és un insult a la intel·ligència” que Adif digui que el Parc Central continua empantanegat perquè l’Ajuntament no s’ha definit sobre què s’hi ha de fer “quan hi ha projecte aprovat per ple i l’obra està licitada i adjudicada”.

Segons Ribas, és una maniobra més del president d’Adif -a qui ha identificat com el gran culpable dels frec a frec mantinguts amb el consistori des que els túnels de l’alta velocitat es van inundar- per desviar l’atenció del fet que l’estació estigui funcionant des de fa tres anys sense tenir un pla de seguretat homologat.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s