Girona recupera l’enllaç amb Moscou

L’aeroport de Girona tornarà a tenir vol a Moscou. El farà una companyia de baix cost de la russa Aeroflot i hi haurà dos vols per setmana durant els mesos d’estiu. I divendres vinent la britànica Jet2Fly començarà a portar turistes anglesos. No cal que ens emocionem, de tota manera. Entre tots dos podrien arribar a representar uns 25.000 turistes, aproximadament l’1’5 per cent de tots els que van aterrar a Girona l’any passat (1’7 milions).

La companyia russa Pobeda Airlines enllaçarà Girona amb Moscou els dijous i els diumenges a partir del mes de juny durant 20 setmanes amb un avió que té una capacitat per aproximadament 150 passatgers. Es recupera d’aquesta manera un enllaç que Transaero va abandonar coincidint amb la crisi russa.pobeda

El delegat de la Generalitat a les comarques de Girona, Eudald Casadessús diu que és evident que Ryanair és imprescindible (representa el 96%) però destaca l’esforç per diversificar que s’està fent els últims temps per paliar la caigua continuada de passatgers que ha ocasionat l’aterratge de la companyia irlandesa a Barcelona.

Es calcula que Pobeda podria moure uns 6.000 passatgers i la britànica Jet2Fly en té previst portar 19.000 del Regne Unit amb 7 vols setmanals a Manchester, Glasgow i Newcastle i de cares al 2017 es vol augmentar fins als 16 vols setmanals i 7 destinacions per acabar portant 64.000 turistes.

Jet2Fly començarà a volar la setmana vinent i ho farà fins a finals de setembre i de cara a 2017, l’inici de la temporada serà el 29 d’abril.22b9d9e2-51e4-4045-8bea-83a79d74eac8

El CEO d’aquesta companyia, Steve Heapy, diu que han tancat acords amb 46 hotels de tota la costa (Lloret, Tossa, Platja d’Aro, Calella, Begur, L’Estartit, Roses, Peralada, Cadaqués, Port Lligat, Girona i Figueres) i està previst augmentar a 56 el 2017.

Heapey reconeix que tot i que el sol i platja segueix sent fonamental pel turista britànic –“ens passem set mesos a l’any veient boira i pluja”- també volen vendre gastronomia, paisatge, cultura i el vi.

El CEO de Jet2Fly, ha recordat que “fa 25 anys, la Costa Brava pels britànics era Lloret, Tossa i anar borratxo” i que, a poc a poc, Girona va anar deixant de tenir interès en la mateixa mesura que augmentava l’afluència de turistes a Tuníssia o Egipte. L’objectiu ara és posicionar Girona com un lloc amb “gran paisatge, gran gastronomia, gent amable i una zona segura”.

Ara mateix, Jet2Fly transporta 3 milions de passatgers des dels 7 aeroports en els que opera (Manchester, Glasgow, Newcastle, East Midlands, Belfast, Edimburg, Leeds), té 63 avions però, segons Healey, s’han gastat 2’8 bilions de dòlars en 30 aeronaus noves per augmentar la flota fins als 84 o 85 aparells el 2018.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s