Oci, Parides

Jo volia ser tractorista

Aquest matí he anat a la Fira del Hobby de Colomers i m’he retrobat amb aquesta icona de la meva infància.

IMG_20160522_114915

És un Ebro 460 sense cabina (abans tot s’hi valia). Ara, comparat amb els bitxos que circulen pels nostres camins i carreteres es veu poca cosa però en aquells moments (principis dels 80) era un senyor tractor.

Com que ja ha prescrit, puc confessar que me’n deixaven portar a dins del camp, de pila de bales de palla en pila de bales de palla, i era tan petit que havia de posar-me dret per prémer l’embragament a fons i agafar el canvi amb les dues pans per entrar la marxa.

Evidentment, el de la meva infància no portava una estelada al darrera ni la senyera.

També hi havia reliquies dignes d’admirar com aquest SACA Sevilla niquelat.

saca sevilla

A l’etiqueta que hi ha a sobre del llum esquerre hi diu… ‘JUAN TARRÉS CREIXELL, SUCESOR DE HIJA DE GINES CREIXELL – MAQUINAS AGRICOLAS – LA BISBAL (GERONA) Teléfono 45’.

I què me’n dieu d’aquesta altra icona vuitantera? No tinc clar si és un R8 o un R10. El meu veí en tenia un. Amb motor al darrera i el portamaletes al davant. Quan era petit em semblava un cotxe lleig. Encara ho és, però la nostàlgia aconsegueix trobar-li l’atractiu que abans no apreciava.

r8

Va. I encara dos més. El Seat 1430 i l’R5. Tots dos eren un pepinu de cotxe… per l’època. Allò sí que era contaminació acústica! Només m’hi faltava el Seat 131 Supermirafiori!

1430 i r5

Però, sens dubte, el que ha cridat més l’atenció són les curses de radiocontrol… Velocitat pura!

La qualitat del meu mòbil no dóna per més. Amb els diners que guanyaré amb aquest post em compraré un aparatu més bo.

 

Anuncis

Deixa un comentari

