8 M€ separen el Logis Empordà de l’ample de via internacional

Connectar el polígon industrial Logis Empordà a la línia de tren d’ample internacional (requisit indispensable perquè s’hi instal·lin els logistes Tradisa i Mosolf) costarà 8 milions d’euros i la Generalitat n’hi posarà 2. Territori i Sostenibilitat confia tenir redactat el projecte el segon trimestre de l’any vinent i després tot dependrà de Madrid.

Aquesta connexió és un dels pendents del Corredor del Mediterrani. El Logis Empordà, situat al costat de Figueres, té terminal de mercaderies pròpia però un quilòmetre la separa de la línia d’ample internacional. f44cd793-b0e3-4f7f-ab90-379f017c21dc (1).jpg

Ara la Generalitat ha licitat la redacció del projecte per construir aquest km de via i allargar les andanes dels 478 metres actuals fins als 750.

Segons l’estudi previ, les vies 2 i 4 tindran ample mixt (ibèric i internacional) i una llargada de 750 metres; la 3 serà d’ample ibèric per donar continuïtat al trànsit entre Figueres i Barcelona de la línia convencional i la 1, d’ample mixt, servirà tant per anar en direcció a Barcelona com a Vilafant mitjançant l’anomenat tercer fil, que es va construir perquè poguessin passar AVE pel túnel del Pertús abans de què la línia pròpia de l’AVE estés finalitzada.

El secretari d’infrastrucutures i mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, diu que el projecte global costa uns 8 milions d’euros (4 milions pel km de via i 4 més per l’estació), Europa (mitjançant un fons Feder) n’hi posarà la meitat, la Generalitat 2 i els altres 2 els ha de posar l’estat.

Font, però, no s’atreveix a posar terminis quan li pregunto quan hi descarregarà el primer tren. Quan el projecte estigui redactat –calculen que serà a la primavera de 2017- serà el moment “d’asseure’s amb Fomento”, veure “quina disposició tenen” i “posar dates”.

El Ricard Font entén que és un cost petit per una obra que permetrà rendibilitzar la inversió que es va fer en el tercer fil i creu que l’ajuda europea està garantida perquè compleix els tres requisits que demana la UE; és un projecte transfronterer, fomenta la intermodalitat i hi ha participació público-privada. A més, això permetrà desencallar una inversió privada molt important i pot generar molts llocs de treball.

El mes d’abril, Cimalsa, l’empresa pública que gestiona aquest polígon, va firmar un acord amb les logistes Tradisa i Mosolf per instal·lar-s’hi i Vilamalla també va cedir més de 60.000 metres quadrats de terreny.

Anuncis

Una resposta a “8 M€ separen el Logis Empordà de l’ample de via internacional

  1. Retroenllaç: Vilamalla, un tràmit més a prop de l’alta velocitat – Girona A cop de post

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s