Vilamalla, un tràmit més a prop de l’alta velocitat

La Generalitat adjudica el projecte per connectar el Logis amb l’ample de via internacional

Segueix sense saber-se qui pagarà les obres, que costen quasi 17 M€

La connexió de la terminal de mercaderies de Vilamalla amb l’ample de via internacional ha fet un altre pas. La Generalitat ha adjudicat la redacció del projecte. És només un tràmit, sí, però significatiu perquè, d’entrada, permetrà anar per feina si es vol i es pot el 2018 i perquè servirà per veure si l’Estat compleix el que promet o s’apunta un altre pendent.

Imatge aèria del Logis. Imatge; Generalitat de Catalunya
Imatge aèria del Logis. Imatge; Generalitat de Catalunya

El projecte global puja a 16’9 M€ i planteja, a part de la connexió d’aquesta terminal de mercaderies amb l’ample de via internacional, canvis a dins de l’estació per fer moviments de trens de mercaderies.

S’allargaran fins als 750 metres dues vies (la 2 i la 4) de l’estació que serveixen per apartar trens i se’ls dotarà d’ample mixt (ibèric i internacional). La via 3 es deixarà amb ample ibèric per garantir el trànsit de la línia Barcelona-Portbou i la 1 serà d’ample mixt i permetrà enllaçar amb aquesta línia BCN-Portbou i també amb l’estació d’alta velocitat de Vilafant.

Aquesta última part costa 3’5 M€ i els canvis a dins de l’estació, 13’4 M€.

El secretari de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, recorda que l’estat s’ha compromès en més d’una ocasió a pagar la part de la connexió amb l’ample de via internacional (3’5 M€) i que ara serà el moment de veure si els posarà sobre la taula perquè s’executi l’obra el 2018, com està previst.

Font adverteix que és una obra d’especial interès per portar mercaderies cap a Europa i per això es pot finançar en un 40% amb fons europeus. És a dir; no jugar-hi seria deixar passar una bona oportunitat.

En tot cas, remarca, la Generalitat avança la tramitació de l’obra perquè el 2018, sigui l’estat o sigui la pròpia administració catalana qui ho assumeixi (en un hipotètic escenari d’independència) puguin començar els treballs.

Dues empreses de logística, Tradisa i Mosolf, ja han expressat la seva voluntat d’implantar-se a Vilamalla quan aquesta estació estigui connectada amb la via d’alta velocitat.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s