Ryanair seguirà volant baix a Girona l’hivern 2017

Cagliari i Oradea (Romania) són les novetats i cauen de la graella Malta i Wroclaw

La companyia veu difícil oferir molt més a l’hivern perquè l’activitat turística decau massa

Ryanair segueix considerant l’aeroport de Girona com una base d’estiu. De cara a la pròxima campanya d’hivern -que va d’octubre a març de 2018- l’oferta de destinacions des de Vilobí no creix. Seran 9, com aquest hivern que estem tancant. L’única diferència és que en comptes de volar a Malta i a Wroclaw -Polònia- ho farà a Cagliari i a Romania.

Un avió de Ryanair
Un avió de Ryanair aterrant a Girona

I aquesta programació de mínims serà difícil que canviï, almenys a curt termini. El responsable de màrqueting a Espanya i Portugal de la companyia, José Espartero, ha dit que no descarten anar equilibrant les dues temporades (9 destinacions a l’hivern i 39 aquest estiu, 10 més que l’estiu passat) però no en l’escenari actual, en el que l’activitat turística cau tan en picat -segons diu- els mesos d’hivern. En aquest sentit, apel·lava al sector turístic “local” a no tancar tants negocis els mesos d’hivern.

Oferta d’hivern 2017 a Girona

Es mantenen els vols a Eindhoven, Frankfurt, Baden-Baden, Cracòvia, Bratislava, Pisa i Rabat, desapareixen Wroclaw i Malta i entren a la graella Caglari i Oradea, a Romania.

A Cagliari hi volarà 3 cops per setmana i a Oradea 2. Són 27 vols a la setamana, en total, entre finals d’ocubre i finals de març.

Aquestes destinacions ja es poden reservar des d’ara mateix, com sempre, a preus competitius: 9’99€.

La pregunta és si un major esforç per desestacionalitzar seria correspost. Ryanair fa temps que ha passat de la política de comunicació histriònica i agressiva del principi a una altra amb un vocabulari carregat de promeses i poques concrecions. Fa tres anys va encarregar una remesa molt important d’avions (el 2024 en tindran 540 i aspiren a transportar 200 milions de passatgers) i ja aleshores va dir que això podria voler dir més avions per Vilobí, on ara només n’hi té un. Però ni abans ni ara ha posar mai cap número concret ni cap data sobre la taula.

La realitat és que el mascaró de proa de la companyia irlandesa a Catalunya és Barcelona i que Reus i Girona són taulers secundaris molt de temporada en els que es pot experimentar i, fins i tot, créixer. Però secundaris.

Per aquí conceben un trànsit d’aproximadament 1’4 milions de passatgers focalitzat a l’estiu i les destinacions es trien en funció dels seus interessos (faltaria més, és una empresa privada) tenint en compte una equació en la que hi ha aspectes com els mercats emergents, els costos d’operativa, el preu del combustible… i sempre tenint en compte l’oferta catalana en global -amb El Prat i Reus– i també el que s’ofereix a Perpinyà.

 

De cara al futur, la companyia confirma que treu les bases que tenia a Anglaterra (moviment antiBrexit) i centra els esforços en créixer a Alemanya i a Polònia, un mercat que, considera emergent.

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s