Pròxima parada… l’Avellaneda

Girona reclama un baixador del tren convencional a Pont Major i un altre a l’Avellaneda i la Generalitat s’hi posa bé

Un estudi conclou que si l’ave parés a l’aeroport, Girona seria el complement perfecte per El Prat

Matí potent a la Cambra de Comerç. L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha reclamat la necessitat de què Girona tingui dos punts més on poder baixar del tren convencional i que es torni a la ciutat l’espai que ara ocupa l’estació de mercaderies que, segons Madrenas, “no serveix per res”. No és nou perquè aquests dos baixadors a l’Avellaneda i el Pont Major ja constaven al pla director de mobilitat del 2010 però havien estat aparcats esperant temps millors. Un anunci que ha deixat en un segon pla l’objectiu de la seva conferència, que era presentar els números que avalen la petició d’una estació d’alta velocitat a l’aerport de Girona.

Les dues parades a l'Avellaneda i Pont Major
Les dues parades a l’Avellaneda i Pont Major

Pròxima parada… l’Avellaneda

L’argument dels dos baixadors em sembla de calaix. Girona és a punt d’arribar als 100.000 habitants, el creixement natural de la ciutat és pel sud i l’allargament de la trama urbana deixa lluny l’estació de molts punts. A més, si es vol seguir coartant la presència del cotxe al centre i aconseguir l’objectiu de reducció de CO2 marcat, la jugada és del tot necessària.

Marta Madrenas ha dit que no es tracta de cap obra faraònica i ha recordat que els dos baixadors ja formaven part del pla director de mobilitat del 2010 que la crisi va deixar en un calaix. També ha dit que permetrien “relligar” la ciutat.

El secretari d’infrastructures i mobilitat, Ricard Font, que estava escoltant a primera fila, ha agafat el micròfon per dir que coincidia plenament amb Madrenas. “Té tot el sentit”, ha afirmat, i ha anunciat que el mes de setembre encarregaran un estudi de viabilitat.

L’alcaldessa de Girona també ha demanat que l’estació de mercaderies, que està situada a la zona de l’Avellaneda i que “no es fa servir per res” sigui “retornada” a la ciutat per seguir creixent.

Baixador de l’ave

Tot això ho ha plantejat just abans de detallar els números d’un informe encarregat a la Universitat de Cramfield per defensar la ja vella pretensió de tenir un baixador de l’alta velocitat a l’aerport de Girona.

Un informe que, en síntesi, diu que l’aerport d’El Prat s’acosta al punt de saturació més ràpid del que es preveia i que el de Girona és molt lluny encara dels més de 7 milions que es calcula que podria assumir. Amb un baixador de l’ave a l’aeroport de Girona, es conclou, el nombre de persones situades a menys d’una hora de l’aeroport passaria de 2’5 milions a 5’1 i hi hauria una bossa de més de 4 milions de persones que els seria indiferent volar des d’un aeroport o l’altre.

Madrenas ha dit que, evidentment que hi hauria beneficis directes per Girona però que és una reivindicació més “en clau de país”.

Font també s’ha pronunciat sobre aquest baixador i ha explicat que tenen el vist i plau de Madrid per posar-hi fil a l’agulla i que volen tenir el projecte fet abans d’acabar l’any.

L’estudi també fa recomanacions com reduir la diferència de taxes que tenen aquests dos aeroports, començar a promocionar l’aeroport gironí a Barcelona per, literalment, ‘obrir el marc mental’ i també planteja una pretensió que no és nova, canviar el sistema de gestió aeroportuari per fomentar la competència entre aeroports.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s