Bye bye ’empalme’

La Generalitat licita les obres per enllaçar la carretera de Verges a Ullà amb la de l’Escala mitjançant una rotonda

L’alcalde de Torroella de Montgrí diu que és només un primer pas per millorar la seguretat de les carreteres del Baix Ter

El temut empalme (així tots els del Baix Ter m’enteneu) comença a tenir els dies comptats. L’enllaç entre la carretera que va de Verges a Torroella de Montgrí i la que porta a l’Escala passat per Bellcaire es convertirà en una rotonda, aproximadament, a mitjans de l’any vinent.

La Generalitat ha licitat els treballs (amb un pressupost de sortida de 785.000 €), compta adjudicar-los a la tardor, que les màquines comencin a feinejar a finals d’any o principis de 2018 i que estiguin acabades cinc mesos després.

Comparativa entre l'enllaç actual (a dalt) i el del futur (a baix). Imatge: Gencat
Comparativa entre l’enllaç actual (a dalt) i el del futur (a baix). Imatge: Gencat

Es posarà punt i final a anys i panys de jugar-se la vida, sobretot a l’hora de fer el gir a l’esquerre quan vens des de Verges.

Fa uns anys es va suavitzar la maniobra amb una mena d’estructura el·líptica (amb illetes i un carril central que serveix per girar i incorporar-se) amb aparença de rotonda que ha provocat molts ensurts i accidents (2 l’última setmana) quan el conductor que ve de l’Escala i pretén anar cap a Ullà es troba, de cop, un Stop al mig del que ell creia que era una rotonda.

Segons la Generalitat, en aquest punt de la C-31 entre Verges i Ullà hi passen diàriament 10.788 vehicles i són 6.232 els que, a partir d’aquí, agafen el desviament per arribar fins a l’Escala.

L’alcalde de Torroella de Montgrí, Josep Maria Rufí, recorda que aquesta és només la primera petició que els alcaldes del Baix Ter li van fer al conseller Rull ara fa uns mesos per millorar la seguretat de les carreteres de la zona (obres per valor de 20 milions d’€) i que ja “arriba tard” perquè havia d’estar feta a finals de 2017 i no serà així.

Sigui com sigui, Rufí espera que després d’aquest “primer gest” n’arribin d’altres (també es reclamaven vorals). La millora de la carretera que porta de La Pera a Torroella de Montgrí és un d’ells. De tota manera, “el gran pendent” continua sent el coll d’ampolla que es forma a Torroella -sobretot a l’estiu- amb els cotxes que trien la C-31 per moure’s del Baix Empordà a l’Alt Empordà (i viceversa).

Una via, aquesta (la C-31) que, segons Rufí, “té el mateix traçat que fa 100 anys però que suporta un trànsit molt superior”. Segons Rufí, “els ponts per creuar el Ter entre Girona i la desembocadura són els mateixos que fa 100 anys”.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s